הבעת רגשות בזוגיות

Elderly Couple Smiling Together

מהי בעיית הבעת רגשות בזוגיות? איך ניתן לזהות חסימה רגשית במערכת היחסים וכיצד מתמודדים איתה? האם יש דרך לשפר הבעת רגשות במערכת היחסים? כיצד טיפול זוגי יכול לסייע עם רגשות חסומים וליצור תקשורת מקרבת בזוגיות? בואו נתחיל!

 

מהי בעיית הבעת הרגשות בזוגיות?

זוגות רבים חווים קושי במערכת היחסים מאחר שאחד מבני הזוג מתקשה עם הבעת רגשות בזוגיות. בדרך כלל, כאשר אחד מבני הזוג מתקשה לדבר על רגשותיו התופעה נובעת מבעיה של חסימה רגשית אצלו, והחסם הרגשי משפיע על מערכת היחסים של בני הזוג.

כאשר קיימת חסימה רגשית בתוך מערכת יחסים, האינטימיות בזוגיות נפגעת והיכולת של בן זוג, שאינו חווה רגשות חסומים, להביע את רגשותיו ואת אהבתו נפגעת והופכת למוגבלת. ללא הבעת רגשות בזוגיות קשה לשוחח בחופשיות על ענייני הלב ועל נושאים מרכזיים נוספים הנחוצים לתקשורת בריאה ולזוגיות טובה ויציבה. הרגשות החסומים עלולים לגרום לריבים, מחלוקות, כעסים ותסכול רב, וכך נוצר נתק בתקשורת בין בני הזוג.

בנוסף לזאת, ראוי לציין כי קושי להביע רגשות בזוגיות היא תופעה נפוצה יותר בקרב גברים בהשוואה לנשים. כאשר אחד מבני הזוג מתקשה עם הבעת רגשות בזוגיות הדבר עלול לגרום לו להתרחק מבן/בת הזוג, לפתח התמכרויות שונות, להוציא תסכולים בדרך של אלימות, בגידה רגשית וכו'.

 

איך ניתן לזהות חסימה רגשית וכיצד מתמודדים איתה?

כדי לזהות את הבעיה של החסימה הרגשית בזוגיות ועל מנת להתמודד איתה נכון מומלץ לפנות לגורם מקצועי ומנוסה שילווה אתכם. איך יודעים מתי צריך לפנות ליועצת זוגית? ניתן לזהות את הבעיה כאשר יש נתק ביחסים בין בני הזוג והם אינם משוחחים על הרגשות והתחושות שלהם, וכאשר מאבחנים כעסים במערכת היחסים, ריחוק, תחושות אשמה, שיפוטיות, טראומה ועוד. לעיתים התופעה מתרחשת בעקבות חוסר רגש ובעיה אחרת בזוגיות, לכן חשוב לדייק באבחון הבעיה על מנת להתאים את הטיפול הנכון והמיטבי.

עקרונית, החסימה הרגשית משקפת קשיים רגשיים בזוגיות, אך אלו קשיים אינדיבידואליים המשתנים מאדם לאדם. המכנה המשותף של החסימה הרגשית הוא תסמינים כמו תחושת מועקה, תסכול רב, כעס על בן או בת הזוג, תחושה של חוסר אונים בעקבות חוסר רגש ואי יכולת להביע רגשות אצל אחד מבני הזוג ועוד.

 

האם יש מה לעשות כדי לשפר הבעת רגשות בזוגיות?

בהחלט כן. המחסומים הרגשיים מקשים על מערכת היחסים ופוגעים בדינמיקה הזוגית הבריאה והתקינה, אך אין צורך להתייאש ולוותר על הזוגיות והאהבה. בעזרת טיפול זוגי המטרתו לשפר תקשורת זוגית וליצור תקשורת מקרבת יותר, בני הזוג לומדים כיצד להתמודד עם הבעיה ללא חשש משיפוטיות וביקורתיות, וללא חשש ופחד מהבעת אי אמון וכדומה.

הטיפול הזוגי מאפשר לבני הזוג לרכוש כלים יעילים לשיפור התקשורת ביניהם, ולמעשה מתחילים בהגברת המודעות לבעיה, ובהתאם לצורך ולמקרה המטפלת יכולה להמליץ לבן הזוג המתקשה עם הבעת הרגשות במערכת היחסים לפנות לטיפול פסיכולוגי כדי לשחרר את החסמים הרגשיים ולטפל בשורש הבעיה.

 

תוך כמה זמן מתחילת הטיפולים ניתן לראות הבדל?

כדי להתמודד נכון עם החסימה הרגשית שפוגעת במערכת היחסים ובזוגיות נכון וכדאי להגיע לתהליך מסודר וברור שיש לו התחלה – אמצע – וסוף. באמצעות השיטה שפיתחתי ויישמתי בהצלחה על עשרות זוגות שהצילו את הזוגיות שלהם ומנעו פירוק של התא המשפחתי, אני יכולה לומר שגדול הסיכוי שיהיה לסיפור שלכם סוף טוב. הטיפול כולל סדרת מפגשים, חלקם בהשתתפות של שני בני הזוג וחלקם פרטניים, ובני הזוג מקבלים כלים וטיפים יעילים לשיפור התקשורת, למשל דייט שבועי שבו מדברים על תחושות, רגשות וענייני השעה הקשורים לבית ולזוגיות, אימוץ דפוסי תקשורת טובים ויעילים יותר, פיתוח יכולות הכלה והאזנה זה לדברי זו ולהיפך ללא התפרצויות, שיפוטיות, ביקורתיות ואשמה, וכבר לאחר הטיפול הראשוני ניתן לשפר את התקשורת בבית.

פוסטים נוספים

רוצים להכיר על עוד אפשריות איך לשפר את היחסים שלכם בזוגיות
מוזמנים עכשיו, שיחת יעוץ בת 20 דקות (ללא עלות) מחכה לכם כאן
כדי להתייעץ ולקבל תשובות לשאלות בזוגיות ובכלל ביחסים

גלילה לראש העמוד

האם כבר עשית שאלון אבחון?

דילוג לתוכן