חוסר תקשורת בזוגיות

Woman Looking at the Stressed Man

בעיות תקשורת בזוגיות נפוצות מאוד והן מהוות מקור למתח, מריבות, ריחוק, חוסר הבנה וקשיים בין בני הזוג. חוסר תקשורת בזוגיות מהווה את אחת מהסיבות המרכזיות לטיפול זוגי בעזרת אנשי מקצוע מיומנים, וניתן לשפר את התקשורת, לשקם את מערכת היחסים וליהנות מזוגיות טובה ובריאה. 

כמה חשובה תקשורת זוגית טובה? מדוע חוסר תקשורת בזוגיות פוגם במערכת היחסים? כיצד ניתן לתקן ולשפר את התקשורת בין בני הזוג? מתי מומלץ לפנות למומחה? פנינו לאשת המקצוע אורית רייטר כדי להבין איך חוסר תקשורת משפיע על הזוגיות ומה ניתן לעשות כדי לשפר את התקשורת בין בני הזוג.

 

כמה חשובה תקשורת זוגית טובה?

"תקשורת טובה בזוגיות היא המפתח למערכת יחסים תקינה, טובה ובריאה", מסבירה לנו אורית רייטר, מטפלת, מאמנת ויועצת לזוגיות טובה יותר, ומוסיפה: "תקשורת זוגית משפיעה על מערכת היחסים ויש לה השלכות על כל אחד מבני הזוג. במצבים של חוסר תקשורת בזוגיות בני הזוג מתקשים לשוחח, להבין אחד את האחר, לפתור קונפליקטים ללא מריבות וכעסים, לתאם ציפיות, להיות אמפתיים, לבטא את רגשותיהם, להימנע משיפוטיות ועוד".

"תקשורת טובה מסייעת לבני הזוג להבין את הרצונות והצרכים של כל אחד מהם, לחלוק רגשות, לדבר בחופשיות על רצונות, קשיים וקונפליקטים, ובנוסף תקשורת זוגית טובה מאפשרת לבני הזוג לפתור בעיות ומחלוקות ולשפר את מערכת היחסים כדי ליהנות מזוגיות טובה, יציבה ובריאה", מציינת אורית.

 

כמה חוסר בתקשורת זוגית בעייתי?

אורית מסבירה לנו כי חוסר תקשורת בזוגיות משבש את מערכת היחסים ועלול להותיר את בני הזוג עם תחושות קשות כמו בדידות, מצוקה רגשית, שיפוטיות, ביקורתיות, ייאוש ועוד. לדבריה: "כאשר יש בעיות תקשורת בין בני הזוג, הגבר או האישה חשים שהאדם הכי קרוב אליהם לא מצליח להבין אותם לכן תדירות המריבות עולה והמתח בבית גואה. חוסר תקשורת משפיע לרעה על הזוגיות וגורם למערכת יחסים בעייתית, ובנוסף יש לכך השלכות גם על התקשורת הפיזית, הרגשית והאינטימית".

"תקשורת לקויה וחסרה יוצרת מעגל הרסני המזיק לבני הזוג, ולרוב היא מובילה לריחוק ולתסכול רב. הבעיה באה לידי ביטוי בהתנהגויות פוגעניות כמו שיפוטיות יתר וביקורתיות, שתיקות רועמות, אי הבנה, ויכוחים, שיח לא מכבד, מתח ולחץ נפשי ועוד. בנוסף לזאת חוסר התקשורת במערכת היחסים עלול להשפיע על הילדים בבית, לכן אין להקל ראש בבעיה", מציינת אורית.

 

איך ניתן לתקן חוסר בתקשורת זוגית?

אורית מסבירה לנו שזוגות יכולים לשפר את חוסר התקשורת בזוגיות שלהם בעזרת אנשי מקצוע מנוסים, במסגרת ייעוץ זוגי, אימון או טיפול זוגי. בנוסף, כדאי לבני הזוג לקבוע זמן לשיחה בה ניתן לשוחח בחופשיות ובנעימים על תחושות, רגשות, בעיות, קונפליקטים, ציפיות ורצונות. כמו כן, מומלץ להאזין ולהקשיב מבלי להתפרץ ולקטוע את בן הזוג שמדבר, לבחון מתי הזמן הנכון לדבר עם בן או בת הזוג, לקחת נשימה עמוקה לפני שמגיבים, וחשוב להבין את הצרכים והקשיים של בן הזוג.

בנוסף לזאת, כדאי לקבוע "דייט" שבועי כדי לשוחח על רגשות, קונפליקטים וצרכים, ומומלץ בהחלט לעשות דברים קטנים המעידים על אהבה וחברות עמוקה. יש לאמץ דפוסי תקשורת טובים ויעילים יותר, ואם לא מצליחים להתגבר על הקשיים כדאי לקחת אחריות ולפנות למומחים.

 

באילו מקרים יש לפנות למומחה?

אורית רייטר מעידה מניסיונה העשיר בתחום כי זוגות רבים פונים אליה לצורך טיפול או ייעוץ זוגי כאשר המתח בבית בלתי נסבל, אך לדבריה עדיף להגיע לטיפול או לייעוץ לפני השתיקות הרועמות והמריבות הבלתי פוסקות בבית. בעזרת המומחים ניתן לשפר את התקשורת וליהנות מזוגיות טובה ועמוקה ומאהבה יציבה ובריאה.

פוסטים נוספים

רוצים להכיר על עוד אפשריות איך לשפר את היחסים שלכם בזוגיות
מוזמנים עכשיו, שיחת יעוץ בת 20 דקות (ללא עלות) מחכה לכם כאן
כדי להתייעץ ולקבל תשובות לשאלות בזוגיות ובכלל ביחסים

גלילה לראש העמוד

האם כבר עשית שאלון אבחון?

דילוג לתוכן