טיפול זוגי לזוגות צעירים

young couples

בשנים האחרונות גברה המודעות של זוגות צעירים לגבי חשיבות הטיפול הזוגי, ועוד ועוד זוגות צעירים מגיעים אלי לטיפול זוגי כדי להתמודד עם קשיים שונים, לקבל כלים ולפתור בעיות ודילמות במערכת היחסים. נכון, לרוב הזוגות הצעירים אין עדיין ילדים ורכוש רב, ורובם טרם נישאו, לכן עיקר הבעיות שלהם הן קשיי תקשורת, פחד וחשש ממעבר למגורים משותפים ו/או קשיים בשגרת החיים המשותפים, קשיים בקבלת החלטות הנוגעות לחתונה, לרבות מועד הצעת הנישואין, קשיים כלכליים ועוד. 

עליית גיל הנישואין מייצר התרגלות ללבד ומקשה על יצירת מערכת יחסים שמושתת על וויתורים וגמישות שכה חשובים לקיומה של זוגיות מטיבה ויציבה. אז מהם הקשיים הזוגיים האופייניים לזוגות צעירים? באיזה שלב כדאי לפנות אלי לייעוץ או טיפול זוגי כשמדובר בזוגות טריים? מהם החששות שמונעים מזוגות צעירים להגיע לטיפול? האם טיפול זוגי מתאים לכל זוג צעיר? הנה כמה דברים שחשוב לדעת.

 

מהם הקשיים הזוגיים של זוגות צעירים?

אמנם זוגות צעירים הם זוגות בתחילת דרכם, לפני או אחרי נישואין, ולרוב נדמה שהאהבה פורחת ושהרומנטיקה בשיאה, והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה – האומנם? אגדה או מציאות חיים שצריך לייצר אותה את המיומנות שאחראית על רגש אהבה וההיקשרות שמייצרת את הזוגיות המטיבה?

ותוסיפו על זה שעוד אין להם עדיין ילדים ורכוש משותף משמעותי – אז מה יכולה להיות כאן הבעיה? האם זוגות צעירים צריכים ייעוץ זוגי? אני טוענת שכן! מאחר שהסטטיסטיקה אינה משקרת וניתן להבחין כי זוגות צעירים רבים בוחרים להיפרד ולמהר לפרק את "החבילה" במקום לנסות לשפר באמת את התקשורת הזוגית ולהתמודד עם הקשיים והדילמות בזוגיות. באופן כללי, עיקר הקשיים של זוגות צעירים באים לידי ביטוי ב:

מעבר למגורים משותפים

המעבר ממגורים אצל ההורים או בדירה שכורה עם שותפים למגורים משותפים עם בן או בת הזוג מעורר פחדים וחששות שונים ומגוונים. זוגות צעירים רבים מתמודדים עם קשיים על רקע המעבר למגורים יחד מאחר שעליהם לחלק את התפקידים בבית, להתחשב זה בזו ולהיפך, לדאוג לניקיון, אוכל, קניות, תשלומים בזמן ועוד.

 

הצעת נישואין וארגון החתונה

ידוע כי נשים רבות מתוסכלות מכך שבן הזוג שלהן אינו מציע להן נישואין למרות שהן חולמות על חתונה ומחכות לרגע המרגש והקסום. באמצעות טיפול זוגי ניתן לגשר על פערים ולצלוח קשיים הנובעים ממועד הצעת הנישואים ומארגון החתונה.

 

ילד ראשון

הלידה והרחבת המשפחה, כל אלו ועוד עשויים לגרום לקשיים בזוגיות מאחר שיש לקבל החלטות חשובות רבות, תחת לחץ וחוסר שינה. הלידה משנה את חיי הזוג הצעיר והמעבר להורות עשוי לגרום לקשיים בין בני הזוג.

 

קשיים כלכליים

המצב הכלכלי מעורר ברבים את הפחד הגדול וחוסר רצון להתמודד עם האחריות הכרוכה בהקמת המשפחה ודאגה לקיומה מהיום ולתמיד. לכן קושי כלכלי עלול להשפיע לרעה על בני הזוג וליצור מתיחות, מריבות וכעסים.

 

בעיות תקשורת

בעיות תקשורת בזוגיות עלולות לגרום למתח רב, כעסים, מריבות ותסכולים, ניסיון לחקות מודלים מוטעים ובכלל להישען על מודלים מטעים שאליהם אנחנו נחשפים מהתמונות המפוברקים שמציפים אותנו ברשתות החברתיות

 

מה קורה רגע אחרי ששברנו את הכוס?

פתאום תופס אותנו השגרה העבודה הקרירה והזמן המועט שיש לנו עם עצמנו כל זה מעיב על האנרגיה ואנחנו מוציאים את עצמנו נטולי זמן אך בעזרת טיפול זוגי לזוגות צעירים ניתן לפתור את המחלוקות, ללמוד להקשיב זה לזו ולהיפך ולצאת לדרך חדשה להתחלה נכונה של דרך ארוכה וחיים משותפים עם זוגיות טובה ואהבה.

 

האם נושא הילדים משפיע על הקשר הזוגי?

הלידה של הילד הראשון היא חוויה מרגשת ועוצמתית עבור בני הזוג, אך הרחבת המשפחה והמעבר להורות גורמים לקשיים שונים בזוגיות. חשוב לזכור כי זוג הצעיר נאלץ לקבל החלטות ולטפל בתינוק הרך תחת לחץ עצום, חוסר שינה, חרדה כלכלית, מעורבות מוגברת של המשפחה הקרובה, פגיעה בפרטיות ובאינטימיות ועוד.

חלק מהזוגות מחליטים לעבור טיפול זוגי לזוגות צעירים עוד לפני הלידה, ואחרים מגיעים לטיפול לאחר הלידה שמשנה את כללי המשחק ומחייבת את בני הזוג לקבל החלטות חשובות ולחלק ביניהם תפקידים.

והנה יש את כל הסיבות בעולם להתקשות המערכת הזוגית שנוצרת, ואם אתם נחושים באמת להצליח ולא לוותר על המתנה שבחרתם איתו/ה לחיות לחיים משותפים, הגעתם למקום הנכון!

 

באיזה שלב כדאי לפנות לטיפול זוגי לזוגות צעירים?

כדאי לפנות למטפלת זוגית ולעבור טיפול זוגי בכל שלב כדי להבטיח התחלה נכונה וגם כאשר מתגלעים קשיים בתקשורת של בני הזוג, מרגישים ריחוק, חוסר אמון וחווים שיפוטיות במערכת היחסים. הטיפול הזוגי יכול לסייע כאשר הזוג הצעיר נוטה למריבות ולכעסים. לכן, הטיפול מתאים בשלב שבו האווירה בבית פחות טובה ומאבדים את הקרבה ואש האהבה שחיברה את בני הזוג מלכתחילה.

 

מהם החששות של זוגות צעירים להגיע לטיפול?

החשש העיקרי של זוגות צעירים להגיע לטיפול זוגי נובע מפחד על רקע של אי התאמה, לכן חשוב לציין כי טיפול זוגי לזוגות צעירים נועד לפתור קונפליקטים, לשפר תקשורת בין אישית, להתמודד נכון עם הבעיות ולחזק את הקשר והאהבה בין בני הזוג ובעיקר ללמוד איך אפשר אחרת. כל מערכת יחסים צומחת מתוך קושי גם זוגיות, קושי הוא חלון הזדמנות להתבוננות ללמידה איך לפעול אחרת כדי לרתום את השני לשיתוף פעולה

 

האם כל טיפול מתאים לכל זוג צעיר?

לכל זוג יש דינמיקה משלו, אך בדרך כלל הזוגות הצעירים חווים קשיים דומים יחסית.. לכן לכל זוג צעיר שרוצה התחלה נכונה לדרך ארוכה וחיים משותפים טובים ומאושרים, זוגות חכמים שחשוב להם ללמוד לבסס מערכת נכונה ומספקת כדי לא לשכפל מודלים מוטעים שראיתם או חוויתם בילדותכם

אהבה היא לא דפדוף, אהבה לומדת אותה היא מייצרת קשר לאורך זמן, הרצון לגדול ביחד וכל אחד לחוד, ממקום של בקרה פנימית, ללמוד להכיר את הצרכים, לאט לאט נוצר מכאן את החיבור האמתי. מה אני עושה למענה/ו. אם אנחנו נהיה מכוונים אל זה אין בה פג תוקף. אהבה היא בית, בטחון, שקט חיבור. היא לא הרצון לשנות את האחר זה כמעט לא מוסרי. לומדים לקבל את מי שמצדנו ולהנות במקום לצמצם מיומנות נרכשת וככל שנתרגל זוגיות טובה, מכילה ומפרגנת בגיל צעיר, כך נוכל להתמיד בזה ולשפר את מערכת היחסים הזוגית שלנו כשנתבגר, גם אם נמצא עצמנו עם בני / בנות זוג אחרים

ולכן אני ממליצה בחום להגיע לטיפול או לייעוץ זוגי, או אימון זוגי בשלב מוקדם של החיים ושל מערכת היחסים הזוגית. להכנס לזוגיות בצורה תבונית, מסודרת מאורגנת עם תוכנית עבודה עושה סדר לייצר את המודל שאליו אתם רוצים להגיע לתמונה העתידית שלכם

האתגר לבנות נכון את התשתית כך שננוע בהרמוניה זה לצד זו ולאורך חיים. באהבה – אורית רייטר 🙂

פוסטים נוספים

רוצים להכיר על עוד אפשריות איך לשפר את היחסים שלכם בזוגיות
מוזמנים עכשיו, שיחת יעוץ בת 20 דקות (ללא עלות) מחכה לכם כאן
כדי להתייעץ ולקבל תשובות לשאלות בזוגיות ובכלל ביחסים

גלילה לראש העמוד

האם כבר עשית שאלון אבחון?

דילוג לתוכן