ייעוץ זוגי לדתיים

Couple Having Traditional Jewish Food

קשיים בזוגיות ובחיי הנישואין אינם שמורים רק לזוגות במגזר החילוני. גם זוגות מהמגזר הדתי, על רבדיו השונים, עשויים להיתקל בקשיי תקשורת זוגית, מריבות, ויכוחים סביב גישות שונות לחינוך הילדים, דעיכה בתשוקה ובאהבה, חילוקי דעות הנוגעים לענייני אמונה, כסף ועוד. 

שלא יגידו לכם 'אצלנו זה אחרת', כי אין מערכת זוגית ללא קושי. ישנם תקופות שהכל נראה קשה ומסובך ואולי כבר בלתי אפשר. השאלה איך אתם מתנהלים שם מול הקושי בזוגית? כמה זה לוקח לכם את האנרגיה שלילית? ובכלל כמה זה משפיע על האווירה בניכם ובכלל על האווירה בבית ?

ואתם כבר חשבתם ואולי דיברתם ביניכם שהפתרון הטוב ביותר לפרק את הבית ואני יודעת שאם הייתי שואלת אתכם בוודאי הייתם אומרים ניסינו הכל. ובכלל… יש זוגות דתיים שיעדיפו לפנות לגורם דתי כמו רב כדי לקבל ייעוץ, אך בשנים האחרונות אני נתקלת ביותר ויותר זוגות מהמגזר הדתי הפונים לקבל ייעוץ זוגי המותאם למגזר הדתי מאיש או אשת מקצוע-מומחה בתחום, וכאן אני נכנסת לתמונה. 

אז רגע לפני שאתם גוזרים את גורל חייכם אני כאן כדי להגיד אפשר להציל את הבית שלכם, אפשר ובוודאות!!! להחזיר את הזוגיות למסלול הנכון והבריא וכן זה בעבודה קשה אך משתלמת ובענק!

 

ייעוץ זוגי לדתיים – מה הצעד הראשון?

זוגות דתיים המתמודדים עם קשיים בזוגיות מתלבטים האם לפנות לסמכות דתית ולקבל ייעוץ מהרב שלהם בנושאי המחלוקת או שמא לפנות לאשת מקצוע מנוסה המציעה גישה חדשה וייחודית מסוגה המאפשרת לשפר את היחסים כדי לשמור על המשפחה ועל המסגרת המשותפת אותם בנו ביחד.

חשוב לזכור כי המשפחה היא ערך עליון בהלכה היהודית, והמסורת היהודית מקדשת את ערכי המשפחה. בתוך כך, בשנים האחרונות חלו שינויים במבנה המשפחתי המסורתי ויש הרואים בכך כאיום על הערכים היהודיים. לכן, יש לא מעט בני זוג דתיים ובהם דתיים לאומיים, כיפות סרוגות, חרד"לים, שומרי מסורת וחרדים, המתמודדים עם קשיים ומחלוקות, בעיות תקשורת זוגית, לחץ, פערים בתשוקה המינית, גישות שונות לחינוך הילדים וכו', וכצעד ראשון עליהם להחליט האם לפנות לסמכות דתית או לקבל ייעוץ זוגי ממטפלת מנוסה, עם גישה למסורת ולרקע ממנו מגיעים בני הזוג.   

ברור לכל כי הקשיים איתם מתמודדים בני זוג דתיים אינם שונים במהותם מהקשיים של זוגות חילוניים. לכן, יש זוגות מהגזר הדתי שמעדיפים לפנות קודם כל לסמכות דתית, כלומר רב המייעץ בנושאים שונים, וכיום יש גם לא מעט רבנים המפנים את הזוגות לקבל ייעוץ זוגי לדתיים מאנשי המקצוע, כי ישנם מצבים מורכבים עדינים בהם נדרשת מומחיות של מטפל בעל ידע מקצועי ומנוסה בטכניקות עבודה רחבות, כדי להבטיח חיבור הלבבות מחדש.

 

האם היועץ חייב להיות דתי?

אחת מהשאלות הנפוצות בקרב זוגות דתיים המתמודדים עם קושי כזה או אחר בזוגיות היא האם ייעוץ זוגי או טיפול זוגי חייב להינתן אך ורק על ידי אדם דתי. למעשה, אין תשובה אחת ויחידה על שאלה זו, ובני זוג מהמגזר הדתי בוחרים לרוב את היועץ בהתאם להעדפות האישיות שלהם. הכלל שצריך להנחות זוגות דתיים המתמודדים עם קשיים הוא שיש פתרונות שונים שיכולים להתאים להם בהתמודדות המאתגרת ולהביא לשלום משפחה אמיתי, לכן חשוב להגיע לייעוץ או טיפול זוגי ולא להימנע מכך.

נכון, לזוגות הדתיים יש היבטים ייחודיים מאחר שהם מקפידים על מצוות והלכות שונות, למשל שמירת מצוות, נידה, הליכה לבית כנסת וכדומה, ולא פעם המחלוקות בין בני הזוג נוגעות לענייני דת ואמונה, וליועץ דתי יש הכרות מעמיקה עם נושאים אלו. יחד עם זאת, רוב הקשיים עימם מתמודדים בני זוג דתיים אינם שונים מהקשיים של זוגות אחרים שאינם מגיעים מאותו מגזר. 

כי מעבר למצוות והלכות שונות חשוב לכל אדם ובפרט לדתיים ,לא פחות תיקון מידות פנימיות: "ואהבת לרעך כמוך" ו"דרך ארץ קדמה לתורה", במיוחד בין איש לאישה,. זה לכוון למחשבות טובות כלפי השני, לכבד את החצי שלנו גם אם זה פחות ניראה לנו, לדון לכף זכות, לא להיות בשנאה, לא לקחת את השני כמובן מאליו, לא לחפש את הצדק והגאווה , המהות רק באהבת אמת וללא אינטרסים אישיים וזה כבר נותן חיים לעד לשלמות הבית ולבריאות נפשם של הילדים. 

לכן, גם למטפלת שאינה מגיעה מעולם הדת וההלכה היהודית יש ידע וכלים שיכולים לסייע לשמור על שלמות המשפחה, ומבחינה הייעוץ אין הבדל מהותי בין ייעוץ זוגי לדתיים לבין ייעוץ זוגי לחילונים. יחד עם זאת, אני כן חושבת חשוב להכיר היטב את העולם הערכי בו הם חיים מעבר למנהגים והמצוות שכן ההיכרות עם עולם היהדות ועם גבולות השיח שאפשר לייצר עם בני זוג דתיים, הם יכולים לתרום להצלחת הטיפול הזוגי בקרב דתיים. 

ופה המקום שלי לומר שאני כאן עבורכם במקצועיות ובלווי הנדרש לצייד אתכם בכלים פרקטיים ומעשיים שיעזרו לכם להחזיר את התשוקה שאבדה. יתרה מכך – אני כאן להגיד לך שזה לא חייב להיות בשניים! 

מספיק שרק אחד מבני הזוג יעשה את העבודה בחלק שלו, ירים את הכפפה וייקח אחריות על 100% מהחלק שלו, בשביל שהתהליך יצליח.  אל תחכו לו או לה כדי לגשת לייעוץ זוגי ולהציל את הזוגיות שלכם – קחו אחריות על התהליך מהמקום החכם שלכם. הוא או היא יצטרפו כשאתם מיישמים את הכלים המנטליים לשיתוף פעולה ,תסכימו רק לשחרר הבניות תרבותיות כדי לזכות לחיי זוגיות בריאים ולעד

בהצלחה!

פוסטים נוספים

רוצים להכיר על עוד אפשריות איך לשפר את היחסים שלכם בזוגיות
מוזמנים עכשיו, שיחת יעוץ בת 20 דקות (ללא עלות) מחכה לכם כאן
כדי להתייעץ ולקבל תשובות לשאלות בזוגיות ובכלל ביחסים

גלילה לראש העמוד

האם כבר עשית שאלון אבחון?

דילוג לתוכן