התמודדות עם כעס בזוגיות

בני זוג כועסים אחד על השניה

כולנו יודעים כי ישנם מצבים בחיי הזוגיות שבהם אנחנו או בן/בת הזוג שלנו כועסים מסיבה כזו או אחרת, וההתמודדות עם התופעה השכיחה אינה פשוטה, במיוחד אם אנחנו או בן/בת הזוג שלנו סובלים מהתפרצויות כעס. כדאי לדעת כי התמודדות עם כעס בזוגיות משפיעה עלינו ועל בן או בת הזוג שלנו לרעה, ויש לכעס במערכת היחסים השפעה הרסנית מאין כמותה. 

איך להתמודד עם כעסים בזוגיות? כיצד כעס בזוגיות עלול להשפיע לרעה עלינו ועל מערכת היחסים שלנו? האם טיפול או ייעוץ זוגי יעזרו לנו לשפר את המצב בבית? בואו נתחיל!

איך כעסים באים לידי ביטוי בזוגיות?

עלינו לזכור כי כעס בזוגיות נובע בדרך כלל בעקבות תחושה של חוסר אונים, ואנחנו עלולים לחשוב כי הכעס יסייע לנו להשיג שליטה על הסיטואציה, להרגיש חזקים יותר מבן או מבת הזוג, להציב גבולות ועוד. אנחנו משתמשים לא פעם בכעס בגלל שיש לנו רצון מסוים שבן או בת הזוג יפעלו ויתנהגו בהתאם לסדרי העדיפויות והרצונות שלנו, אך הכעס עלול להשיג תוצאות הפוכות ולגרום למערכת היחסים שלנו להיות הרסנית ורעילה, ובנוסף עלינו לזכור כי הכעס משפיע לרעה ויכול להוביל למחלות, סטרס, לחץ ולשלל בעיות בריאותיות.

כמה חשוב להיות זהירים ולא להרוס?

בכל מערכת יחסים יש חילוקי דעות ולעיתים אם אנחנו לא מצליחים להשיג שליטה ולגרום לבן או לבת הזוג שלנו לפעול בהתאם לרצון שלנו, אנו עלולים לכעוס, אך מכאן הדרך קצרה לפגיעה ולנזקים למערכת היחסים. לכן, עלינו להיות מאוד זהירים ולא להרוס את הזוגיות בכל כעס כזה או אחר, וחשוב ללמוד כיצד לווסת כעסים בחיים ולהתגבר עליהם.

עלינו לזכור כי התמודדות עם כעס בזוגיות הינה התמודדות אישית מורכבת ומאתגרת, הן עבורנו והן עבור בן או בת הזוג. כפי שציינו, כדי להשיג זוגיות טובה עלינו ללמוד כיצד לווסת כעסים, להבליג כדי להימנע מנזק למערכת היחסים, לנתח מה גורם לנו להתפרץ בכעס כלפי בן או בת הזוג וללמוד כיצד לשלוט בכעס ולהימנע מהתפרצויות זעם הרסניות.

איך להתמודד עם כעסים בזוגיות?

כדי להתמודד נכון עם כעסים בזוגיות עלינו לזהות את הכעס ולהבין ממה הוא נובע. במקרים רבים הכעס מתפרץ ללא שליטתנו ובאופן אוטומטי, ואנחנו עשויים למצוא את עצמנו ללא יכולת לעצור אותו. לכן, כאשר אנחנו מזהים את הכעס הקיים בנו, נוכל להבחין בסימנים שונים בגוף ובנפש, למשל שינוי בקצב הנשימה, כאב, תחושה מסוימת וכיוצא בזה.

כאשר אנחנו לומדים לזהות את הכעס ותסמיניו נוכל לבדוק את המחשבות המתרוצצות במוחנו, וברוב המקרים כאשר אנחנו כועסים המחשבות אינן מסודרות והן עוברות בראש שלנו במהירות, ללא שליטה ולעיתים גם בצורה מבולבלת, וגם הלב שלנו מתכווץ ובסופו של דבר נרגיש רע. כאשר אנחנו לומדים לזהות את המחשבות הרעות שמאפיינות כעס בזוגיות נוכל לשלוט בכעס וכך נוכל להימנע מהתפרצות כלפי בן או בת הזוג. הכעס מעכיר את האווירה הטובה בבית, משפיע לרעה על כל בני המשפחה, גורם לבן או לבת הזוג שלנו להתרחק, לכן חשוב מאוד להתמודד נכון עם כעסים בחיים בכלל, ובזוגיות בפרט.

האם טיפול או יעוץ זוגי יעזור כדי לשפר את המצב?

לאחר שענינו על השאלה איך להתמודד עם כעסים בזוגיות חשוב לדעת כי הדרך היעילה ביותר להתמודדות עם הבעיה השכיחה היא בעזרת טיפול או ייעוץ זוגי. בשיחת הייעוץ או במסגרת הטיפול הזוגי לומדים כיצד לתקשר נכון את הכעס, להתמודד איתו ולהביא לשינוי בזוגיות כדי לשפר את מערכת היחסים וליהנות מזוגיות טובה ובריאה יותר.

פוסטים נוספים

רוצים להכיר על עוד אפשריות איך לשפר את היחסים שלכם בזוגיות
מוזמנים עכשיו, שיחת יעוץ בת 20 דקות (ללא עלות) מחכה לכם כאן
כדי להתייעץ ולקבל תשובות לשאלות בזוגיות ובכלל ביחסים

גלילה לראש העמוד

האם כבר עשית שאלון אבחון?

דילוג לתוכן