טיפול זוגי לאחר בגידה

זוג במהלך טיפול זוגי לאחר בגידה

בגידה של בן או בת הזוג היא אירוע קשה שעלול להשפיע עלינו בדרכים שונות ולהותיר אותנו מבולבלים, מושפלים, כואבים, פגועים ומאוכזבים. הבגידה נתפסת אצל רבים מאיתנו כאירוע קשה מנשוא, בין היתר מאחר שהיא מהווה בגידה באמון הרב שנתנו לבן או לבת הזוג שלנו. יחד עם זאת, אפשר לשקם ולהציל את מערכת היחסים, לבנות מחדש את האמון ולצאת מחוזקים מהאירוע הקשה, וזאת בעזרת טיפול זוגי לאחר בגידה.

מה זה בדיוק טיפול זוגי אחרי בגידה? למי כדאי לפנות? האם אפשר לטפל בזוגיות אחרי בגידה? כיצד טיפול זוגי לאחר הבגידה של אחד מבני הזוג יכול להביא לתוצאות חיוביות? בואו נתחיל!

האם אפשרי לטפל בזוגיות אחרי בגידה?

כאשר אנחנו מגלים כי בן או בת הזוג שלנו בגדו בנו, רובנו נקלעים למשבר רגשי ועלינו להתמודד עם הרבדים העמוקים ביותר שלנו, מאחר שבגידה היא אירוע מכונן בחיים האישיים והזוגיים שלנו. לא פעם, הבגידה עלולה לגרום לנו להתמודד עם בעיות בדימוי העצמי שלנו, לרבות דימוי גוף, ובדרך כלל נאבד אמון בבן או בבת הזוג שלנו, וכולנו יודעים כי זוגיות מבוססת על אמון וכנות במערכת היחסים.

ללא ספק, משבר אמון בעקבות בגידה של בן או בת הזוג שלנו מציב בפנינו תמרור אזהרה, ובנוסף עולות בנו שאלות כמו האם יש מקום לנסות לשקם את מערכת היחסים או שהבגידה מהווה את יריית הפתיחה לפרידה ולגירושין. לכן, עלינו לזכור כי טיפול זוגי לאחר בגידה יכול לסייע לנו להתמודד נכון עם הטלטלה הרגשית שחווינו לאחר גילוי הבגידה, ורגע לפני שנחליט לעזוב את הבית או לדרוש מבן/בת הזוג שבגדו בנו לארוז תיק ולצאת מהדירה, כדאי לעבור טיפול זוגי עמוק, מאחר שהטיפול מהווה הזדמנות לצמיחה וליצירת קירבה מחדש, כלומר בסיום התהליך המורכב נוכל לשפר את מערכת היחסים וליהנות מזוגיות חזקה, יציבה וטובה יותר.

האם יש חשיבות לסוג הבגידה?

בגידה אינה מתקיימת בחלל ריק, וברוב המקרים יש מניעים שגרמו לבן או לבת הזוג שלנו לבגוד בנו. לכן, במסגרת טיפול זוגי אחרי בגידה מבררים את הסיבה לבגידה, ויש לכך חשיבות רבה מאחר שבגידה עשויה להיות מינית, רגשית ואפילו וירטואלית, כלומר הגדרת הבגידה אצלנו הינה סובייקטיבית ולכל אחד מאיתנו יש את הקווים האדומים שלו.

עלינו לזכור כי נשים וגברים בוגדים מסיבות שונות, וההשפעה של הבגידה באה לידי ביטוי בדרכים שונות אצל נשים וגברים.

ההתמודדות עם הטלטלה הרגשית לאחר גילוי הבגידה

בדרך כלל, לאחר שאנחנו מגלים כי בן או בת הזוג בגדו בנו אנחנו מאבדים בהם אמון ומרגישים פגועים וכואבים, ובמצב זה בדרך כלל נרצה כי הצד הבוגד יארוז תיק וייצא מדירת המגורים. עם זאת, עלינו לזכור כי הבגידה פגעה בנו והיא קשה מנשוא, לכן עלינו לקבל מענה שיאפשר לנו לתת ביטוי לכאב ולטלטלה הרגשית שחווינו לאחד גילוי הבגידה. אם יש לנו ילדים משותפים הסיפור הופך למורכב יותר, וגם אם נחליט בסופו של דבר להיפרד, חשוב לעבור טיפול זוגי יעיל כדי לפרוק את הכאב, לקבל תמיכה רגשית נכונה, לעבד את הרגשות הקשים ולקבל החלטה נכונה ושקולה.

ההתמודדות הנכונה עם הטלטלה הרגשית שחווינו לאחר גילוי הבגידה היא בעזרת טיפול זוגי לאחר בגידה, וכך נוכל לשקם את מערכת היחסים וליהנות מזוגיות טובה יותר.

האם טיפול זוגי לאחר בגידה יביא תוצאות?

בהחלט כן. טיפול זוגי לאחר בגידה יסייע לנו להבין את רגשותיו וסיבותיו של בן או בת הזוג שבגדו, לפרוק את הכאב, לקבל החלטות נכונות ולתפקד טוב יותר בעקבות האירוע המטלטל. הטיפול יכול לסייע לנו להתמודד עם הסיטואציה המורכבת ולשקם את הזוגיות.

פוסטים נוספים

רוצים להכיר על עוד אפשריות איך לשפר את היחסים שלכם בזוגיות
מוזמנים עכשיו, שיחת יעוץ בת 20 דקות (ללא עלות) מחכה לכם כאן
כדי להתייעץ ולקבל תשובות לשאלות בזוגיות ובכלל ביחסים

גלילה לראש העמוד

האם כבר עשית שאלון אבחון?

דילוג לתוכן