תקשורת זוגית מקרבת

תקשורת זוגית מקרבת

מה זה תקשורת זוגית מקרבת? מדוע התקשורת המקרבת מהווה חלק חיוני וקריטי בכל מערכת יחסים? כיצד תקשורת זוגית משפיעה על מערכת היחסים? האם ניתן לשפר את התקשורת הקיימת בין בני הזוג? כיצד ניתן לשפר את התקשורת במסגרת ייעוץ זוגי? בואו נתחיל!

כמה חשובה תקשורת זוגית מקרבת?

זוגות רבים המגיעים אלי לקליניקה מספרים לי על בעיות וקשיים בתקשורת הזוגית, והתלונות דומות יחסית מאחר שזוגות רבים מתקשים לשוחח על בעיות, אתגרים, תחושות ומורכבויות בחיים, וללא תקשורת טובה ומקרבת הם אינם מצליחים לפתור בעיות ומחלוקות, להימנע משיפוטיות, להגיע להסכמות ועוד.

ברצוני לציין כי תקשורת זוגית מקרבת היא המרכיב החיוני והדבק למערכת יחסים מוצלחת, יציבה ואינטימית. התקשורת המקרבת מאפשרת לבני הזוג לשוחח בחופשיות על רגשות, רצונות, בעיות, קשיים, דאגות ותחושות, וכאשר בני הזוג מטפחים תקשורת מקרבת הם זוכים לתחושת ביטחון, לזוגיות המבוססת על כנות והקשבה, והם בונים בסיס איתן לזוגיות מלאה באהבה, יחסי אמון ואינטימיות משגשגת.

 

כמה הקירוב משפיע על הזוגיות?

בני זוג המעוניינים בקשר יציב המבוסס על תקשורת זוגית המגבירה את האינטימיות הרגשית חייבים ללמוד כיצד להביע אמפתיה זה כלפי זו ולהיפך, עליהם ליצור מרחב בטוח ולטפח את תחושת הביחד, ובנוסף עליהם להימנע משיפוטיות ולהקפיד על הקשבה והבעת עניין אמיתי ברגשות ובתחושות של בן או בת הזוג.

בעזרת תקשורת מקרבת זוגית בונים מערכת יחסים המבוססת על אמון וכנות, והתקשרות המקרבת מונעת קונפליקטים מאחר שבני הזוג יכולים לשוחח על בעיות, רגשות וקשיים, להבין את הצרכים של כל אחד, למצוא את החיבור ולפתור בעיות ומחלוקות בשיחה טובה, ללא מריבות ובדרך של הסכמות משותפות.

מניסיוני הרב בקליניקה אני יודעת כי בני זוג רבים מרגישים בודדים במערכת היחסים, אחרים מרגישים ריחוק או ניתוק מבן או מבת הזוג שלהם, ויש בני זוג שמרגישים חוסר הבנה וכבוד מבן או מבת זוגם. אלו בעיות נפוצות במערכות יחסים, ובקליניקה שלי אני מעניקה טיפול או ייעוץ זוגי המסייע לזוגות לשפר את התקשורת ביניהם וליהנות מתקשורת מקרבת המבוססת על אמון, כבוד, הערכה ופתיחות.

 

האם ניתן לשפר זאת?

בהחלט כן. תקשורת זוגית היא המפתח לזוגיות טובה ולחיים מלאי אהבה. יחד עם זאת, ככל שהשנים חולפות, ישנם מצבים בחיי הזוגיות הדורשים התערבות מקצועית ושינוי דפוסים כדי לצלוח משברים שונים ולהחזיר תקשורת מקרבת לחיים.

כדאי לדעת כי תקשורת זוגית מקרבת מבוססת על ארבעה אלמנטים: תיאור עובדתי, הבעת רגש, הבעת צורך והבעת בקשה. כלומר, בני הזוג אינם מחפשים מי צודק והם נמנעים משיפוטיות בזוגיות, והם לומדים כיצד להקשיב זה לדברי זו, להימנע מביקורת ושיפוטיות, לשוחח בכנות, לשתף רגשות ולגלות אמפתיה.

במסגרת הייעוץ שאני מעניקה בקליניקה שלי אני מלמדת את בני הזוג את עקרונות התקשורת המקרבת, ובנוסף הם מקבלים ממני תרגילים שונים המאפשרים להם להשיג תקשורת מקרבת, גם בתוך שגרת החיים העמוסה והלחוצה.

 

האם צריך לפנות לגורם מקצועי?

כדי להשיג תקשורת מקרבת בזוגיות וליהנות ממערכת יחסים יציבה המושתתת על אמון ואהבה, כדאי להגיע אלי לקליניקה לטיפול או לייעוץ. כדי ליהנות מתקשורת טובה ומקרבת בזוגיות יש ללמוד מספר עקרונות, לתרגל ולרכוש כלים לתקשורת טובה ומקרבת. בעזרת גורם מקצועי כמו מטפלת ויועצת זוגית כל הזוגות יכולים ליישם תקשורת מקרבת זוגית בחייהם, לכן ההמלצה שלי היא לפנות לגורם מקצועי כאשר יש קשיים בתקשורת בבית, וכך ניתן לחדש את אש האהבה, לשפר את התקשרת בין בני הזוג וליהנות מתקשורת מקרבת ומזוגיות נפלאה.

פוסטים נוספים

רוצים להכיר על עוד אפשריות איך לשפר את היחסים שלכם בזוגיות
מוזמנים עכשיו, שיחת יעוץ בת 20 דקות (ללא עלות) מחכה לכם כאן
כדי להתייעץ ולקבל תשובות לשאלות בזוגיות ובכלל ביחסים

גלילה לראש העמוד

האם כבר עשית שאלון אבחון?

דילוג לתוכן