תרגילים לשיפור תקשורת זוגית

תרגילים לשיפור התקשורת הזוגית

זוגות רבים מגיעים אלי לקליניקה לצורך טיפול זוגי ואחת מהמטרות בתהליך הטיפול היא לשפר את התקשורת בין בני הזוג. תקשורת זוגית טובה נחוצה בכל מערכת יחסים והיא מהווה את הדבק והחיבור של בני הזוג. לכן, כאשר זוגות מגיעים אלי לקליניקה לצורך טיפול או ייעוץ זוגי, ובמטרה לשפר את האינטימיות והחיבור החשובים מאוד לשימור מערכת היחסים ולזוגיות בריאה ומלאה באהבה – אני מציעה להם במסגרת הטיפול לבצע תרגילים לשיפור תקשורת זוגית. 

מניסיוני המקצועי והאישי התרגילים מסייעים מאוד לכל הזוגות, לכן בכתבה זו הנני מציגה בפניכם מספר תרגילים שיסייעו גם לכם להשיג תקשורת זוגית מקרבת, בריאה ומספקת.

 

תרגיל 1: דייט שבוע לשיחה מקרבת ולזמן איכות משותף

מניסיוני רב השנים בטיפול זוגי, אני יודעת כי רוב הזוגות סובלים מחוסר זמן בגלל מרוץ החיים התובעני. רוב הזוגות שמגיעים אלי לקליניקה טוענים כי הם עמוסים מאוד בגלל ענייני עבודה וקריירה, ילדים, פרנסה ועוד, לכן הם אינם מצליחים לייצר זמן איכות משותף עם בן או בת הזוג וכמעט ואין להם אפשרות לנהל שיחות מעמיקות, ללבן עניינים חשובים במשפחה, לשוחח על נושאים כאלו ואחרים המשפיעים על התא המשפחתי וכד'.

לכן, כדאי לבצע תרגיל שבועי בו קובעים דייט במועד קבוע לצורך שיחה מקרבת וכדי ליהנות מזמן איכות משותף, וניתן לבצע את התרגיל במשך כ-20 דקות או יותר. ההמלצה שלי היא לקבוע את השיחה השבועית לאחר שהילדים במיטה או לקבוע דייט בבית קפה, מסעדה, פארק, חוף הים וכיוצא בזה. במהלך השיחה השבועית שנועדה ליצור תקשורת זוגית טובה ומקרבת יש להימנע מהסחות דעת כמו הודעות בנייד, טלוויזיה, רדיו וכדומה.

 

תרגיל 2: שיפור יכולת ההקשבה

יש מגוון תרגילים לשיפור תקשורת זוגית, והתרגיל הבא נחשב ליעיל במיוחד. בתרגיל זה בני הזוג יושבים זה מול זה ולכל אחד יש זמן מוקצב שבו הוא יכול לבטא את מחשבותיו, לבטיו ותחושותיו ללא הפרעה, בזמן שבן הזוג האחר מקשיב לדבריו, אינו מתפרץ באמצע ההקשבה ולא מגיב או מציע משוב כזה או אחר בשום צורה. בסיום הזמן שהוקצב לבן הזוג הראשון מחליפים תפקיד ובן זוג השני מדבר בחופשיות וללא הפרעה.

אפשר לשדרג את התרגיל באמצעות תקשורת ללא מילים, כלומר בני הזוג מתקשרים זה עם זו באמצעות צלילים, עיניים, מגע ונשימות.

 

תרגיל 3: תרגיל למידה משותפת

זוגות רבים מגיעים אלי לקליניקה לצורך ייעוץ זוגי או לטיפול לאחר שהם מרגישים ריחוק זה מהאחר והתקשורת כבר אינה כתמול שלשום. לכן, כאשר מחפשים תרגילים לשיפור תקשורת זוגית אני נוטה להציע לזוגות המגיעים לטיפול לבצע תרגיל למידה משותפת.

בתרגיל זה בני הזוג בוחרים נושא משותף המעניין אותם, נניח מיסטיקה יהודית, גינון במרפסת, שפה חדשה וכו'. זוגות שמתחילים ללמוד נושא משותף המעניין אותם יוצרים תקשורת זוגית חזקה וטובה יותר, לכן התרגיל מסייע להם לשמור על תקשורת טובה ופתוחה גם בשאר הנושאים ולאורך שעות היום.

 

תרגיל 4: תרגיל 5 הדברים

כאמור, יש מגוון תרגילים לשיפור תקשורת זוגית, ואחד מהתרגילים החביבים והיעילים ביותר שאני מציעה לזוגות המגיעים לייעוץ או לטיפול בקליניקה של הוא תרגיל 5 דברים. בתרגיל זה מארגנים שני דפים ריקים וכלי כתיבה, וכל אחד מבני הזוג בתורו מעלה נושא מסוים ומיד לאחר מכן בני הזוג כותבים 5 דברים שקשורים בנושא שהועלה, למשל 5 תכונות שאני אוהב/ת בבן/בת הזוג, 5 דברים שהייתי שמח/ה לעשות בשבוע הקרוב עם בן או בת הזוג, 5 דברים שבן/בת הזוג אמרו לאחרונה והשפיעו עליכם/ן לטובה וכו'.

פוסטים נוספים

רוצים להכיר על עוד אפשריות איך לשפר את היחסים שלכם בזוגיות
מוזמנים עכשיו, שיחת יעוץ בת 20 דקות (ללא עלות) מחכה לכם כאן
כדי להתייעץ ולקבל תשובות לשאלות בזוגיות ובכלל ביחסים

גלילה לראש העמוד

האם כבר עשית שאלון אבחון?

דילוג לתוכן